Dåligt skummad latte på restbönor

Jo jag har väll druckit bättre kaffe än den här kan jag väll medge.  Behövde bli av med några gamla bönor så jag blandade ihop den sista delen av yard dog med kanske dubbelt så mkt av en gammal torr J&N´s LaBomba som redan vid inköpet i falkenberg var för gamla. Beställer oftast på nätet men då var det kris. Och skummningen, ja den gick inte till historien den heller. Blir ofta att jag får ner för mkt luft i mjölken i början av skummningen vilket gör att stora bubblor bildas. Och när jag väl heller mjölken över kaffet så avslutad det med att ett tjockt skum glider ur kannan och lägger sig som ett lock på alltihop. Mycket fult och gör det dessutom det omöjligt att få till någon form av latteart. Nästa gång får jag vara nogrannare med att inte bubbla upp mjölken för mycket. Gjorde det en gång helt utan att blåsa ner luft i mjölken utan försökte bara virvla runt det till lagom temperatur infann sig men då blev de istället för tunt och av den anledningen gick det inte heller att försöka sig på något konstnärligt på toppen. Skulle man kanske gå en kurs eller helt enkelt kolla några till youtubeklipp och sedan öva öva öva, det är frågan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0