Back in business

Maskinen är lagad, det var kokaren som behövde bytas ut. Lite konstigt då maskinen bara är ett halvår gammal. Den har nu varit igång ett tag men har inte fått för mig att uppdatera här. Har ett nytt kaffe i kvarnen nu - El Salvador Finca Las Delicias, från J&N såklart. Det står att den ska ha en len karamellsötma och den tycker jag mig faktist känna när jag luktar på en nygjord kopp. Helt ok men kommer nog inte köpa dessa bönor igen. Har även beställt nytt kaffe som ligger och väntar på mig nere på utlämningsstället. Tre stycken av nya favoritsorten Rwanda Gatsinga Farm J&N samt 250g av en sort jag inte provat än, Etiopien Harfusa FTO även det från J&N. Jag har änslålänge alltid beställt iallafall en ny sort vid varje beställning för att vidga vyerna lite, hur ska man annars kunna få nya favoriter? Har bytt ut min förra favorit 5estate som jag hade som vardagskaffe mot Rwanda J&N. Nedanför kommer några bilder på dagens latte gjord på 50/50 El Salvador och Maurobönor som jag måste bli av med. Var dock för upptagen med att ta kort ner i mjölkkannan vilket resulterade i en usel skummning...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0