Spanien

Har inte skrivit på länge och tänkte nu komma igång igen och hålla bloggen flytande framöver. Är just nu i Spanien och kan därför bara erbjuda bilder på espressos som jag inte gjort själv. Har äntligen hittat mitt favoritcafe här nere bland alla sunkiga hak med allt annat än kaffeälskare bakom maskinerna. I de flesta av fallen då man beställer in en dubbel så får man hålla tillgodo med 8 cl bryggkaffe i en espressokopp. Det värsta jag sett var nog när "baristan" malde ner bönor som knappt täckte botten i portafiltret och sedan körde i handtaget direkt i maskinen utan att ens tampa Resultatet tror jag ni misstänker hur det blev? Bästa koppen jag äntligen fick tag på här nere var riktigt bra. Fin crema gjord i en Italienskinspirerad bar med illybönor i kvarnen. Har själv provat illybönor hemma med dåligt resultat. Dock var bönorna köpta på ICA och rostdatum ej befintligt så kunde väll inte ge dem ett rättvist omdöme kanske. Nu återstår bara några dagar här nere i solen innan jag kan fortsätta öva och finslipa teknik hemma på Silvian. Bilden här under är på vad jag tror är Gran Canarias bästa Espresso!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0